משרד רואה חשבון - עינת עוזרי

צור קשר

הנהלת חשבונות שוטפת

תוכן עניינים

הנהלת חשבונות שוטפת

הנהלת חשבונות שוטפת חייבת להיעשות במקצועיות ע"י משרד רואי חשבון. אם בעבר נהגו בעלי עסקים קטנים לבצע את פעולות הנהלת החשבונות בעצמם, הרי שהיום הם מעדיפים להשקיע את מרצם בפיתוח וניהול העסק ולשכור שירותי הנהלת חשבונות והגשת דוחות שנתיים במשרד רואה חשבון.

ביצוע הנהלת חשבונות שוטפת מאפשרת בקרה על ניהולו הפיננסי של העסק וחובה לעשות זאת  במשרד רואת חשבון המתמצאת ובקיאה בכל התקנות, החוקים ושינויי ועדכוני החקירה באשר לאופן הניהול, הגשת דוחות, חובות וזכויות, תשלומים ומיסוי וכן לסייע לכל לקוח לתכנן את תשלומי המס שלו באופן כדאי וריווחי לעסק.

 משרדנו מעניק שירותי הנהלת חשבונות שוטפת לעצמאיים, בעלי עסקים וחברות. מדובר על של רישומים, פעולות ותיעוד של כל הפעולות הפיננסיות המתקיימים במסגרת ניהול העסק, הארגון או החברה. בין אם אתם עוסק פטור, חברה או תאגיד- כולם מחויבים על פי החוק בניהול חשבונותיהם בהתאם להגדרות העסק שנקבעו אשר משליכות על צורת הדיווח והמיסוי.

יש לעשות אבחנה בין עוסק מורשה לעוסק פטור ויש הבדל בין ארגון, עסק, עמותה או קיבוץ. היום כל מי שחייב בדיווח ובהגשת דו"ח שנתי משתמש במשרד ראיית חשבון לצורך הנהלת חשבונות שוטפת והגשת הדו"ח.

מה כוללת הנהלת חשבונות שוטפת?

ההתפתחות הטכנולוגית בשנים האחרונות תרמה לניהול חשבונות בצורה ממוחשבת שהחלה כבר בשנות השמונים. התהליך הזה מאפשר ניהול ספרים מהיר וכן מונע את הטעויות שנעשו בעבר, בשל ניהול החשבונות הידני.

הנהלת חשבונות ממוחשבת באמצעות תוכנות חדישות מאפשרת ניהול מדויק, מעקב אחר נתונים של העסק כמו עובדים, ספקים, מלאי, לקוחות ועוד. השימוש בתוכנות יוצר את הדיוק בהכנת כל דוח, ניהול הנהלת החשבונות, הגנת הדות השנתי, תשלומים של העסק, הכנת משכורות. הגשת הדוחות לביטוח לאומי , דוחות למע"מ, וחשבות שכר הכוללת הכנת משכורות של מעסיקים.

משרדנו בקיא בהנהלת חשבונות שוטפת לחברי קיבוץ עצמאיים בעלי עסקים.

הנהלת חשבונות שוטפת

הנהלת חשבונות חד-צידית

יש 2 סוגים של הנהלת חשבונות שוטפת המתחייבות מהגדרת העסק ברשויות המס ותחום עיסוקו.

הנהלת חשבונות חד-צידית

הנהלת חשבונות חד צידית מיועדת לעסקים קטנים, עוסק פטור או עוסק מורשה אשר מחזור הפעילות שלהם קטן, עם מספר עובדים מסוים בעסק, למעט רופאים ועוד נותני שירותים מסוימים.

הנהלת חשבונות כפולה

הנהלת חשבונות כפולה נעשית תוך רישום כפול של כל פעולה פיננסית בעסק. העסקים נדרשים לדווח על הוצאות והכנסות העסק אולם גם להצהיר על חובות כספיים, נכסים, השקעות, הצהרות הון ועוד אשר מטרתם היא להציג כל מידע הרלבנטי למצבו הכלכלי של העסק.

היא מאפשרת ראייה מדויקת וברורה של מחזור העסק ותכנון וחיזוי מהלכים עתידיים כמו השקעה ברכישת ציוד, רווחים עתידיים, גיוס עובדים ועוד. היא גם מאפשרת לחזות הפסדים- אם צפויים.

הנהלת חשבונות כפולה מחייבת מעורבות של רואת חשבון למילוי מאזנים, התאמות הין הוצאות, הצהרות הון ועוד.

הנהלת חשבונות לעצמאי חבר קיבוץ

משרדנו מתמחה במתן שירות לעצמאיים חברי קיבוץ. מדובר על חברים אשר יש להם עסק עצמאי והם נדרשים לחובת דיווח מול רשויות המס, כמו גם מול הקיבוץ עצמו בהתחשבנות ביניהם. מצב מיוחד זה דורש הבנה מעמיקה בתקנות, בחוקים ובזכויות העומדות לעצמאי על מורכבות ההגדרה העסקית שלו כחבר משק ובעל עסק. כמו גם הבנה בחובות שיש לו כלפי המשק וכלפי מס הכנסה, ביטוח לאומי ומע"מ, שגם הם נגזרים מהסטטוס המיוחד שלו.

אנו מייצגים חברי קיבוץ עצמאיים מול הקיבוץ ומול מס הכנסה, תוך ראיית טובת הלקוחות שלנו ומציאת פתרונות יצירתיים לסוגיות פיננסיות שונות.

הגשת דו"ח שנתי

כל עסק  בין אם הוא עוסק פטור או עוסק מורשה חייב בהגשת דו"ח שנתי לרשויות מס הכנסה. זהו מסמך סיכום של ההכנסות וההוצאות של העסק. גם חלק מהשכירים נדרשים להגיש דו"ח זה למעט פטור במקרים מסוימים בכפוף לסעיף 134 א' לפקודה.

הדוח מרכז את כל הכנסות העסק של השנה החולפת ומוגש עד ה-30 באפריל או עד ה-31 במאי בכל שנה. במקרים מסוימים יבקש רואה החשבון המטפל בתיק ארכה להגשת הדו"ח.

הגשת הדו"ח מהווה תצהיר של הנישום על כל הכנסותיו ומולם- מהן ההוצאות שחלו על העסק.

אי הגשת הדו"ח במועד מהווה עבירה פלילית ועלולה לגרום לתשלום קנסות ועונשים.

דוחות רווח והפסד

דוח רווח והפסד המוגש אחת לשנה בעת הגשת הדוח השנתי חשוב מאין כמוהו בכל ניהול עסק. הוא מהווה מעין בקרה על הניהול הפיננסי ומאפשר שינוי או תיקון ההתנהלות בזמן אמת. כאשר משרד רואה החשבון עורך הדוח הזה חושף למשל הפסדים להם לא היה מודע בעל העסק, הוא מציל את העסק ואת בעליו מקריסה.

רוב העצמאיים בעלי העסקים הקטנים, אינם מנצלים את הדיווח הזה ועלולים למצוא את עצמם בהפסדים באיחור ניכר או לגלות שהם קיבלו החלטות עסקיות שאינן תואמות את המצב הכלכלי שלהם כמו גיוס עובדים, רכישת ציוד ועוד.

רוב בעלי העסקים הקטנים חושבים שהם מקבלים את הדוח הזה בעת הגשת הדוח השנתי למס הכנסה אחת לשנה, אולם בשל תקנות מס הכנסה ומכיוון שחלק מן ההכנסות אינן מוצגות כמו למשל הוצאות כיבודים או רכב, הם אינם יכולים לקבל תמונה שלמה על מצב העסק שלהם. יתרונות הדוח הזה להתנהלות עסקית נכונה הם רבים. הוא מפרט את הוצאות העסק ועשוי להציג בפני בעליו הוצאות חריגות, חוליות חלשות בעסק,בזבוז מיותר שלא היה גלוי בפניו כמו גם מהן ההכנסות הכי רווחיות בעסק ועוד.

משרדנו עורך דו"ח רווח והפסד לעצמאיים ובעלי עסקים, הליך סבוך הכפוף להרבה כללים ועקרונות.

דוח תזרים מזומנים

תזרים מזומנים הנו מושג מתחום הנהלת החשבונות המתייחס לסך ההוצאות וההכנסות של העסק במהלך תקופה מסוימת לרוב כל חודש או שנה. לרוב הדוחות הנם חלק מהדוחות החשבונאיים המציגים את תמונת המצב הפיננסית של עסק או חברה ויש להם חשיבות עבור כל עסק בינוני או קטן, עצמאיים ועוסק פטור.

הדוח מתייחס בעיקר לדוחות רווח והפסד בהם ניתן לראות את תמונת העסק מבחינת תזרים מזומנים העלולים להציג מחסור של כסף נזיל בעסק. אחד היתרונות הכי גדולים של דוח זה הוא במניעת מצב של מחסור בתזרים מזומנים, אשר הוא עשוי להצביע עליו בזמן אמת ולהוביל קבלת החלטות נכונות כמו גיוס הון, צמצום במתן אשראי ועוד.

שאלות נפוצות

האם ניתן לקבל ייעוץ חינם ?

בוודאי, אשמח לייעץ ולעזור בכל שלב או בתהליך בו אתם נמצאים, וללוות אתכם לכל אורך הדרך עד לקבלת ההחלטה הנכונה והטובה ביותר עבור העסק שלכם.

מה זה פתיחת תיקים?

כל עסק עצמאי מחויב במיסים שונים כמו מע"מ, מס הכנסה, ביטוח לאומי, מיסי חברות ועוד. פתיחת תיקים לעסקים וחברות , חייבת להתאים להגדרה הנכונה שלו אשר קובעת את ההתחייבויות הפיננסיות והדוחות שהוא צריך להמציא לרשויות.

יש כמה הגדרות והן: עוסק פטור, עוסק מורשה, חברה בע"מ, שותפות מוגבלת ועוד. התיק במע"מ ייפתח באזור פעילות העסק.

כאשר מדובר על שותפות יש לצרף מסמכי זיכוי של כל השותפים ומסמכים נוספים כמו אישור על רישום ברשם השותפויות.

כאשר מדובר בחברה בע"מ יהיה צורך באישור של רשם החברות, הצגת תקנון חברה וכן פרוטוקול על מינוי הדירקטורים והמנהלים כפי שאושרו ברשם החברות.

מהן מקדמות מס הכנסה?

כל נישום משלם מקדמות מס הכנסה לאורך כל השנה. היוזמה היא של מס הכנסה אשר לא רוצה לחכות עד סוף השנה כדי לקבל את תשלומי המס. כדי לשלם מקדמות מחושבות נכון יש לעשות זאת באמצעות רואה חשבון.

מהי חשבות וניהול כספים לחברות?

שירותי חשבות וניהול כספים ע"י רואה חשבון חיצוני, מסייעים לכל בעל עסק וחברה להתמקד במקצועו ובניהול העסק שלו ולא בכספים. שירות זה מבטיח התנהלות נכונה מול לקוחות וספקים, ביצוע תשלומים, ייצוג העסק מול גופים פיננסיים כמו גם הגשת דוחות מעקב וגיוס אשראי.

שתף ברשתות החברתיות

כתוב תגובה

דילוג לתוכן