משרד רואה חשבון - עינת עוזרי

צור קשר

10 טיפים שיעזרו לך לנהל טוב יותר את הנהלת החשבונות העסקית שלך

תוכן עניינים

מבוא

10 טיפים שיעזרו לך לנהל טוב יותר את הנהלת החשבונות העסקית שלך, אם אתה בעל עסק קטן, רוב הסיכויים שאתה צריך להתמודד עם הנהלת חשבונות על בסיס קבוע. בין אם זה אומר לעקוב אחר ההוצאות וההכנסות שלך או לשלם חשבונות עבור שטח המשרד שלך (או שניהם), ניהול הכספים של העסק שלך הוא לא תמיד קל. אם אתם רוצים לוודא שהכל נשמר מסודר, חשוב להבין איך עובדת הנהלת החשבונות ומה האחריות שלכם כבעלים. הנה כמה עצות:

שמור את הכספים האישיים והעסקיים שלך נפרדים

אחת הטעויות הגדולות ביותר שעושים בעלי עסקים היא לערבב את הכספים האישיים שלהם עם הכספים העסקיים שלהם. זה יכול להיות בעייתי ביותר, במיוחד אם אתה לא זהיר איך אתה מנהל את הכסף שלך.

אם יש לך עסק צדדי ואתה רוצה להפריד אותו מהחיים האישיים שלך, הנה כמה טיפים:

  • שמור חשבונות בנק נפרדים עבור הכספים האישיים והעסקיים שלך. יש להשתמש בחשבון העובר ושב שלך רק לתשלום חשבונות רגילים והוצאות אחרות הקשורות לחיי היום יום שלך (כגון חיובי טלפון סלולרי). כל כסף נוסף צריך להיכנס לחשבון חיסכון כדי שניתן יהיה להשתמש בו בהמשך הדרך כאשר מתעורר חירום או אם מתרחש אחד מהמצבים הבלתי צפויים הללו (כגון צורך בקניית ציוד חדש). בנוסף, פתיחת חשבון חיסכון מקוון תסייע בהגנה מפני גניבת זהות מכיוון שתמיד תהיה שכבה נוספת בינך לבין האינטרנט הנגישה על ידי האקרים שטורפים קורבנות פגיעים כמו עסקים קטנים שאינם יודעים טוב יותר ממה שהם. מחדש עושה!
  • כרטיסי אשראי נפרד לשימוש אישי לעומת כרטיס חברה.

דע את חובות המס שלך

הבנת חובות המס העסקי שלך וכיצד לחשב אותו, כמו גם הגשת ותשלום המסים שלך בזמן, הם שלבים חשובים בניהול עסק מצליח. עסקים קטנים רבים אינם מבינים את החשיבות של טיפול בצרכים החשבונאיים של החברה שלהם עד שהם נפגעים עם קנסות או קנסות על אי עמידה בהתחייבויות החוקיות שלהם. למרבה המזל, ישנם מספר משאבים זמינים באינטרנט לגבי נושאים אלה שיכולים לעזור לך להימנע מהטרדות מיותרות בהמשך הדרך.

תמצא הכל, החל מהוראות כיצד להגיש מיסים ולתשלום תשלומים רבעוניים משוערים באמצעות שירותים אלקטרוניים של מס הכנסה או בדואר; הסברים על אילו סוגי עסקים צריכים להגיש טפסים שונים; הסבר מי אחראי לתשלום מיסי שכר (כלומר, מעסיקים); מדריך קל לביצוע על ניכוי הוצאות נסיעה מהכנסת העסק שלך בעת חישוב הרווחים החייבים במס בסוף השנה, ועוד הרבה!

בחר תוכנת הנהלת חשבונות בקפידה

כאשר אתה בוחר בתוכנת הנהלת חשבונות, שקול היטב את התכונות הדרושות לך ואילו מהן יעבדו הכי טוב עבור העסק שלך. כדאי גם לבדוק ביקורות משתמשים על התוכנה כדי לראות אם היא מתאימה לחברה שלך. בדוק את המחיר של כל אפליקציה, כמו גם האם היא תואמת למחשב, לטלפון או לטאבלט שלך, כך שתוכל לגשת בקלות לכל הנתונים שלך במקום אחד מכל מקום.

עשה מאמץ לשמור על הניירת שלך מסודרת

חשוב לשמור על הניירת מסודרת. מערכת שעובדת בשבילך תהיה עזרה עצומה בטווח הארוך. שמירת קבלות וחשבוניות במקום אחד גם תקל לראות על מה שילמת, כמה היה כל תשלום ומתי הם שולמו. אתה יכול לשים את הפריטים האלה בתיקייה או קלסר כדי שלא ילכו לאיבוד בין ניירות אחרים. אם אינך בטוח היכן להתחיל, שקול לקנות תיקיית קבצי אקורדיון בחנות לציוד משרדי ולתייג אותה "חשבוניות וקבלות".

אם אין לך זמן לארגן את הקבלות באופן ידני, שקול לרכוש תוכנת סורק למחשב שלך כך שניתן יהיה לסרוק אוטומטית את כל המסמכים שלך לתיקיות הנכונות ברגע שהם נכנסים למשרד שלך. תוכנה מסוג זה גם מאפשרת למשתמשים גמישות רבה יותר כשמגיע הזמן למיסים, כי הכל יהיה מאורגן על פי חוקי המס במקום פשוט להיות דחוס בקופסאות מלאות בנייר שבהן אף אחד לא יודע אם משהו באמת נמצא שם או לא.

שקול לשכור רואה חשבון

אם אינך בטוח ביכולתך לנהל את הכספים של העסק שלך, אולי כדאי להזמין רואה חשבון. רואי חשבון יכולים לעזור לך לקבל החלטות טובות יותר לגבי העסק שלך והם יכולים לעזור לך להימנע מטעויות יקרות.

גבשו תקציב

תקציב הוא תוכנית לעתיד. זה עוזר לך לדעת איך העסק שלך ייראה בנקודות זמן שונות, וזה עוזר לך לקבוע אם ההחלטות העסקיות הנוכחיות שלך עוזרות או פוגעות בשורה התחתונה. על מנת לגבש תקציב, תחילה חשב כמה כסף אתה צריך כדי לנהל את החברה שלך באופן שוטף. לאחר מכן, צרו תחזית כיצד ייראו ההכנסות וההוצאות על פני תקופה מסוימת (בדרך כלל שנה אחת).

ודא שתחזיות ההכנסות שלך מבוססות על מספרים מציאותיים ולא על ציפיות אופטימיות מדי! אתה יכול גם להשתמש בהזדמנות זו כדי להעריך כמה כסף יכניס כל מוצר או שירות על ידי אומדן נתוני מכירות לחודש או לרבעון – כל עוד ההערכות הללו הן סבירות בסטנדרטים של התעשייה עבור מוצרים/שירותים דומים המוצעים על ידי אחרים בתחום זה. לדוגמה: אם כל השאר גובים $50 לשעה אבל שלך גובה רק $30 לשעה אז אולי תעצור ליצור פרויקטים חדשים עד שהביקוש יגדל מספיק כדי שיהיה שווה להציע שוב תעריפים גבוהים יותר!

10 טיפים שיעזרו לך לנהל טוב יותר את הנהלת החשבונות העסקית שלך

10 טיפים שיעזרו לך לנהל טוב יותר את הנהלת החשבונות העסקית שלך

הקמת פורטל תשלומים מקוון ללקוחות

פורטל תשלומים הוא אתר מקוון מאובטח שבו לקוחות יכולים לשלם את החשבונות שלהם. קיום פורטל תשלומים מקוון לעסק שלך מאפשר לך לקבל תשלומים עבור שירותים או מוצרים, ועוזר ליצור חוויה טובה יותר הן ללקוחות והן לעצמכם. הנה כמה טיפים שיעזרו לך להקים ולנהל פורטל תשלומים מקוון יעיל:

  • ודא שהוא מאובטח – בגלל האופי הרגיש של עסקאות פיננסיות, חשוב שהמידע האישי של הלקוח שלך יהיה מוגן בכל עת. ודא שכל אמצעי אבטחה שאתה נוקט מונע גישה בלתי מורשית על ידי האקרים או אנשים אחרים שעלולים להשתמש במידע נגדם (או נגדך).
  • הקל על השימוש ללקוחות – לקוחות לא צריכים לדלג בין חישוקים רק כדי שיוכלו לתת את כספם אליך – ממשק קל לשימוש יבטיח שהם יישארו מרוצים מחוויית העסקאות שלהם בכל פעם! אם אפשר, שקול ליצור טפסים ספציפיים שתוכננו במיוחד סביב מטרה זו; אם לא, ודא שכל הרכיבים מסומנים בבירור כדי שלא יהיו אי הבנות לגבי לאן צריך ללכת או אילו שדות צריכים למלא על מנת שדברים כמו פרטי חיוב וכתובות משלוח לא ילכו לאיבוד איפשהו בדרך עקב בלבול לגבי פריסה או היעדר בהירות לגבי האופן שבו יש למלא שדות מסוימים בצורה נכונה מבלי להיות מבולבלים/מפותלים מדי (כגון שיש סוגים שונים בתוך מספר עמודות אך לא מציינים בבירור לאיזו עמודה כל סוג שייך).

עקוב אחר כל ההוצאות, לא משנה כמה הן קטנות

זהו תרגול טוב להיכנס אליו מההתחלה. זה יהפוך את החיים שלך להרבה יותר קלים בהמשך הדרך כשמגיע הזמן למסים או למשימות פיננסיות אחרות.

אם אתה מנהל עסק מקוון, זה אומר שיש לך תיעוד של כל רכישה וחשבון שאתה משלם. לדוגמה, אם מישהו שולח לך חשבונית בסך $40 והוא גם מסר את הכתובת שלו בחשבונית הזו, אז כדאי לעקוב גם אחר החשבונית וגם הכתובת שלו, כך שכאשר יגיע זמן המס, לא יהיה להיות הפתעות!

עקוב גם אחר כל החשבונות כגון שירותים (חשמל/גז), חשבונות מים וביוב וכו'…

יש גישה פרואקטיבית לתשלום חשבונות ופתרון בעיות לפני שהם יוצאים משליטה.

גישה פרואקטיבית לחשבונאות העסקית שלך תעזור לך לנהל את הכסף שלך ולפתור כל בעיה שעלולה להתעורר לפני שהם יוצאים משליטה.

אם יש ספק, בדוק עם הספק. אם אתה עדיין לא בטוח לגבי חשבונית, בקש מהם מידע נוסף או חשבונית. לעולם אל תפחד להטיל ספק בדברים שנראים לא נכונים שכן זה יכול לחסוך לך כסף בטווח הארוך על ידי מניעת הוצאות מיותרות על חשבונות או תשלומים שגויים.

הכר את היסודות של הנהלת חשבונות לעסקים קטנים כדי שתוכל לעקוב טוב יותר אחר המצב הפיננסי של העסק שלך

הכנסות והוצאות הן שתי הקטגוריות העיקריות בהן משתמשים כל העסקים כדי לעקוב אחר הרווח וההפסד שלהם (P&L). דוח רווח והפסד מראה מה קרה במשך תקופה מסוימת, כמו חודש או שנה. מאזן הוא סוג אחר של דוח רווח והפסד, אך הוא מתמקד במה שבבעלות העסק שלך לעומת חוב לאחרים בנקודת זמן נתונה.

למרות שרוב האנשים לא חושבים על זה הרבה, לחוקי המס יש השפעה על אילו הוצאות ניתנות לניכוי מהמיסים שלכם ואילו לא ניתן לנכות כלל. לדוגמה, אם יש לך רכב לשימוש אישי לפחות 50% מהזמן (לא רק במהלך שעות העבודה), אז כל הוצאות הקשורות לרכב זה לא יהיו ניתנות לניכוי על המסים שלך מכיוון שהן נחשבות אישיות במקום עסקיות- עלויות נלוות!

האופן שבו אנו מתעדים את העסקאות הפיננסיות שלנו תלוי במידה רבה בשאלה אם אנו משתמשים בשיטות חשבונאות מצטברות או חשבונות מזומנים כדי לעקוב אחריהם בספרים/רישומים שלנו".

לסיכום

עכשיו אחרי שקראת את הטיפים האלה, אני מקווה שזה הגיוני לך למה הם כל כך חשובים. שמירה על סדר הכספים פירושה יכולת לקבל החלטות טובות יותר לגבי איך לנהל את העסק שלך ואיזה סוג של יעדים פיננסיים אתה רוצה להשיג. זה גם מאפשר לך יותר חופש ביחס לאפשרויות הזמינות בנקודות זמן שונות במהלך השנה – וזה יכול להיות בעל ערך להפליא!

מזמינים אותכם לבקר בעמוד הפייסבוק שלנו

שתף ברשתות החברתיות

כתוב תגובה

דילוג לתוכן