משרד רואה חשבון - עינת עוזרי

צור קשר

חשבות שכר וניהול כספים לעסקים וחברות

חשבות שכר וניהול כספים לעסקים וחברות, השכר הוא נושא מרכזי וקריטי בהתנהלות של כל עסק. חשבות שכר וניהול כספים לעסקים וחברות ניתנים בדרך כלל כשירותים במשרד ראיית חשבון.

סוגיית המשכורות איננה נוגעת רק לתשלום עבור עובדים אלא שהן קשורות לשורה ארוכה של תקנות, דיני עבודה, זכויות סוציאליות ועוד. חשבות שכר זהו מקצוע חשוב ורגיש המחייב קפדנות ומקצועיות רבות.

אחד האתגרים הכי חשובים בכל עסק קטן או בינוני היא ההתנהלות הפיננסית שלו. לרוב בעליו של עסק הוא יזם אשר ענייני הכספים עלולים להעיר ולהקשות עליו בקידום העסק שלו ללא איש מקצוע בתחום ראיית החשבון אשר יוכל לקחת לידיו את הניהול החשבונאי הכולל ניירת, דוחות מס ומשוכות בירוקרטיות רבות. חשבות וניהול כספים ניתנים כשירותי מיקור חוץ כדי לאפשר לבעל העסק להתמקד במה שהוא טוב בו.

חשבות וניהול כספים במיקור חוץ

חברות רבות אינן מעוניינות להעסיק בתוך העסק איש שיהיה אחראי על הכספים, ולכן הן שוכרות שירותי חשבות וניהול חשבונאי במיקור חוץ. בארגונים גדולים לעתים ניתן למצוא חשב שכר פנימי שכיר אולם רבים אחרים מעדיפים לשכור שירותים חיצוניים, כמו הנהלת חשבונות שוטפת במיקור חוץ.

חשבות שכר וניהול כספים במיקור חוץ, מתבצעת בצורה מקצועית מול לקוחות וספקים כולל ביצוע תשלומים, ייצוג העסק מול גופים פיננסיים, עריכת הסכמים עם לקוחות, עובדים וספקים. ארגון ההוצאות של העסק, ניהול תזרים המזומנים ודיווח בזמן אמת כולל הגשת דוחות מעקב וסיוע בגיוס אשראי לעסק. כך יכול בעל העסק עצמו להתפנות לפיתוח העסק, להגדלת ההכנסות ועוד בראש שקט.

חשב השכר עוסק בהפקת המשכורות לעובדים, ייעוץ מס ועוד. בחשבות שכר יש דרגות כמו שיש בתחום הנהלת החשבונות ורואה חשבון נמצא בסטטוס הכי גבוה והוא חשב שכר בכיר.

הם ההתפתחות של תחום דיני העבודה והשכר, הפך התחום לרלבנטי וחשוב משום שעל המעסיקים לעמוד בהגדרות רבות לגבי שכר העובדים שלהם ודרוש ניהול מקצועי ברמה גבוהה בניהול שכר בכל ארגון.

מהו תפקידו של חשב שכר?

חשבי שכר מתייחסים בהכנת המשכורות לעובדים בהיבטים שונים מהבסיסיים ועד למורכבים ביותר. חשבות שכר מתחילה עם קליטת העובד, ניהול החשבונות והכנת המשכורות מדי חודש. חשבי שכר חייבים להיות בקיאים בסוגיות כמו דיני עבודה, זכויות סוציאליות, ביטוח לאומי, מס הכנסה, הפרשות פנסיוניות ועוד. היום מתנהלת חשבות שכר באמצעים ממוחשבים מתקדמים ותוכנות של שכר והנה"ח מתקדמות.

חשב שכר בעסק או חברה אמון על הכנת המשכורות, הפקת תלושי השכר, העברתם בפועל לעובדים ומוודא כי בוצעו כל התשלומים לצרכי מיסוי והפרשות סוציאליות.לצד הפעולות השגרתיות נדרשים לעתים חשבי שכר לחוות דעה בתחום תכנון המס של העסק, ייעוץ לגבי העלאות שכר, הפקת דוחות שכר מיוחדים לרשויות ולמעסיקים. יישום של עדכוני דיני עבודה או מיסוי ועוד.

חשבות שכר וניהול כספים לעסקים וחברות

אלה הן חלק מהפעולות של חשבי שכר:

  • ליווי חשבונאי ופיננסי של חברות בכינוס נכסים.
  • ליווי חשבונאי ופיננסי של חברות בכינוס נכסים.
  • הכנת דוחות חודשיים או רבעוניים.
  • הכנת מאזן ודוח רווח והפסד.
  • פיקוח על השכר ותחום הנהלת החשבונות.
  • ניהול תזרים המזומנים של העסק או החברה.
  • בניית תקציב של פרויקטים.
  • ניתוחי כדאיות של מהלכים בחברה.
  • בקרה ופיקוח על מנהלי החשבונות.
  • הקמת מערכות פיננסיות הדרושות לניהול העסק.
  • שירותי חשבות חיצוניים לליווי פרויקט מיוחד.
  • ליווי ניהולי וחשבונאי לצורך הבראת חברות בקשיים.

מי נזקק לשירותי חשבות שכר?

הגופים הזקוקים לקבלת שירותי חשבות שכר יכולים להיות קטנים או בינוניים, כאלה הזקוקים למנהל כספים מקצועי אולם אינם זקוקים  מבחינת היקף העבודה להעסיקו במשרה מלאה. יש גופים הזקוקים באופן נקודתי לחשב שכר לתקופת זמן מוגבלת לצורך הקמת מערכות דיווח, שינויים ארגוניים, שותפות ועוד.

עורכי דין זקוקים לעתים רבות לחשבי שכר כחלק מצוות מקצועי של איסוף מידע פיננסי לגבי עסק או חברה לגביהם הם נדרשים לתת חוות דעת על מצבם הפיננסי.

יש משרדים ממשלתיים השוכרים את שירותיו של חשב שכר מלווה.

שתף ברשתות החברתיות

כתוב תגובה

דילוג לתוכן