משרד רואה חשבון - עינת עוזרי

צור קשר

הקמת חברה בעמ – תהליך יתרונות ומיסוי

תוכן עניינים

הקמת חברה בע"מ – תהליך יתרונות ומיסוי, חברה בע"מ היא צורת ההתאגדות הגדולה והמורכבת ביותר שקיימת. כל עסק עם פעילות פיננסית בהיקף גבוה מתלבט האם להתאגד כעוסק מורשה או כחברה בע"מ. אין ספק שלצורת התאגדות זו יש יתרונות רבים שיכולים לעזור לחברה להישאר רווחית ולצמוח לטווח הארוך ולא רק מבחינת המיסוי. עם זאת, תהליך הקמת החברה הוא יחסית מורכב. מעוניינים להקים חברה בע"מ? הנה כל מה שעליכם לדעת.

תהליך הקמת חברה בע"מ

תחילה, עליכם לפנות אל רשם החברות ולהגיש מסמכים וטפסים רלוונטיים כמו: טופס רישום, אישורים על תשלומי אגרות, תקנון החברה, הצהרות של בעלי התפקידים בחברה ועוד. בשלב זה אתה מחויבים להיעזר בעורך דין.

לאחר מכן, עליכם לפתוח את התיקים ברשויות ולעבור ייעוץ מס. במדינת ישראל ישנם חוקי מס רבים ושיקולים שונים שיכולים להשפיע בצורה כזו או אחרת על ההתנהלות שלכם כעסק. עליכם לעבור ייעוץ מס ולהבין כיצד אתם ניגשים לתהליך. כל התהליך הזה מתבצע על ידי ליווי של רואה חשבון. לדוגמה, כחלק מהחובות שלכם תצטרכו להגיש דו"ח רווח והפסד, לנהל ספרים, לשלם מס ערך מוסף בכל חודש או חודשיים ועוד.

תפקידו של רואה חשבון בחברה בע"מ

לרואה חשבון יש תפקיד חשוב בליווי בעלי העסק בהקמת החברה. ברגע שמדובר על התאגדות חברה בע"מ, היקף הפעילות העסקית עתיד להיות גבוה ולכן יש להיערך בהתאם לקריטריונים שונים: תשלום לספקים, תשלום לעובדים, התנהלות מול בנקים, לקיחת הלוואות, תשלום אגרות שונות וכן הניהול השוטף של התשלום לרשויות.

מלבד התהליכים האלו שבדרך כלל מבוצעים כאשר מקימים את החברה. יש צורך בליווי שוטף של רואה חשבון לניהול הספרים וניהול כל הפעילות הפיננסית של העסק. כחלק מחובותיה של החברה, היא חייבת להיעזר ברואה חשבון שייצג אותה מול הרשויות (להבדיל בהתאגדויות אחרות).

יתרונות בהקמת חברה בע"מ

מבחינה תדמיתית

מאחר וצורת התאגדות זו היא צורת ההתאגדות הגדולה ביותר, התדמית שלה היא הרצינית ביותר. לכל חברה יש צוות של אנשי מקצוע שנותנים מעטפת לשירותים העסקיים, לא בהכרח ניתן להסיק שיש את הצוות הזה גם בעסקים קטנים יותר כמו עוסק מורשה או עוסק פטור. מבחינה תדמיתית, לקוחות, ספקים ואפילו בנקים ירצו לעבוד באופן מובהק עם חברות מאשר עוסקים.

הקמת חברה בעמ – תהליך יתרונות ומיסוי

מבחינת מיסוי

1. מלבד תשלום מס הכנסה או מס ערך מוסף, בחברה בע"מ ניתן לחסוך בתשלומי מיסים כמו מס בריאות או ביטוח לאומי. מיסים אלו משולמים אך ורק על משכורת שמקבל בעל מניות בחברה ולא מכל הרווח (להבדיל מעוסק מורשה או עוסק פטור). בנוסף, תשלומים הנמשכים כדיבידנדים, פטורים מתשלום ביטוח לאומי על פי חוק.

2.  חברה צריכה לשלם שיעור מס חברות העומד על 23% (נכון לשנת 2022). לעומת זאת, עוסק מורשה או פטור, צריך לשלם שיעור מס בהתאם למדרגות המס והשכר שקבעה רשות המיסים. לדוגמה, אם חברה תרוויח סכום X היא תשלם רק מס העומד על 23% מהסכום, בעוד שעוסק מורשה לדוגמה, יכול לשלם שיעור מס גבוה יותר עבור אותו רווח. במקרה כזה כבר שווה לעוסק המורשה לשקול להפוך לחברה בע"מ. מאחר ויש קריטריונים נוספים שצריך לקחת בחשבון כדי לקבל את ההחלטה יש להתייעץ עם רואה חשבון ולבצע תכנון מס.

3. חברה בע"מ רשאית להכיר ביותר הוצאות כמוכרות ובכך לחסוך סכומים גבוהים בתשלומי המיסים. במילים אחרות, החברה יכולה לחסוך בתשלומי המס עבור הוצאות שגם ככה היא צריכה להוציא.

לסיכום, אם אתם לפני הקמת חברה בע"מ – פנו לרואה חשבון

אין ספק שהפעילות הפיננסית של חברה היא גבוהה וכל טעות, גם הכי קטנה, יכולה להעלות לכם הרבה כסף, ולא נדבר גם על התמודדות ובעיות שיכולות לצוץ מול הרשויות השונות. כל עסק חייב לעמוד בחובותיו ולהתנהל באופן תקין מול הרשויות. פתיחת חברה בע"מ באמצעות רואה חשבון תקל עליכם את כל התהליך ויתרה מכך, תחסוך לכם כסף.

עם תכנון מס קפדני ומחשבה על העתיד הרחוק תוכלו לשלם פחות ולחסוך, להתחיל את הפעילות העסקית שלכם ברגל ימין ובנוסף תרוויחו "ראש שקט", אתם תוודאו כי התחום הפיננסי בחברה מסודר.

שתף ברשתות החברתיות

כתוב תגובה

דילוג לתוכן