משרד רואה חשבון - עינת עוזרי

צור קשר

פתיחת תיקים

תוכן עניינים

פתיחת תיקים ברשויות

אחת ההחלטות הקריטיות של כל עצמאי, עסק או חברה היא ההגדרה תחתיה יירשם ברשויות המס. מס הכנסה, מע"מ וביטוח לאומי.

 השאלה שתשאלו את עצמכם היא- האם אני עוסק פטור, עוסק מורשה או חברה פרטית?

תחת ההגדרה בה תירשמו, תתנהל כל הנהלת החשבונות שלכם והפעילות הפיננסית. משום כך מומלץ לבצע את הליך פתיחת התיקים בליווי וייעוץ צמוד של רואת חשבון. רק אשת מקצוע הבקיאה ברזי התקנות והחוקים ובעלת ניסיון בפתיחת תיקים לעצמאיים ולבעלי עסקים תוכל לקבל עבורכם את ההחלטה הפיננסית הנכונה.

היא זו שיכולה לנתח את ההתפתחות העתידית של העסק, צפי ההכנסות וההגדרה המשתלמת מבחינה המיסוי לעסק כמו שלכם.

 כל עסק עצמאי מחויב במיסוי מע"מ, מס חברות, מס הכנסה וביטוח לאומי. את התהליך של פתיחת התיקים חשוב לעשות באופן נכון כנדרש בחוק.

משרדנו מעניק שירות של פתיחת תיקים לחברות ועצמאיים גם במסגרת חבילת שירותים נוספים כמוח הנהלת חשבונות לעוסק מורשה, הנהלת חשבונות לעוסק פטור ולעסקים קטנים וכן ליווי העסק החל מפתיחת התיק, מתן שירות של הנהלת חשבונות במיקור חוץ. הכנת משכורות, הכנת הדו"ח השנתי, ייעוץ חשבונאי ושירות ראיית חשבון.  

פתיחת תיק במע"מ

כל עסק הפועל ורשום בישראל, חייב להיות רשום במשרד המע"מ באזור פעילותו. יש כמה מסמכים בסיסיים הנדרשים לצורך פתיחת תיק. חוזה שכירות של המשרד, העסק או החברה בה מתקיימת הפעילות העסקית. תעודת זהות וכל מסמך רלבנטי המעיד על הקמת עסק.

אם מדובר על שותפות, יש צורך במסמכי זיהוי של כל שותף, אישור על פתיחת חשבון בנק משותף וגם אישור על רישום ברשם השותפויות אם יש כזה.

פתיחת תיק של חברה בע"מ מורכב יותר וכולל בקשת אישור של רשם החברות. הגשת תקנון החברה ופרוטוקול על מינוי המנהלים והדירקטורים אשר אושרו ברשם החברות. יש לרשום את שמות המנהלים, מספרי תעודות הזהות שלהם. כתובותיהם ומספרי הטלפון.

בנוסף יש להציג חוזה שכירות או רכישה של משרדי או מקום פעילות החברה, וכן אישור לקיומו של חשבון בנק שנפתח עבורה.

בנוסף מע"מ דורש מילוי טפסים ייעודיים -טופס 821 המוכיח את סכומי ההשקעה בחברה, היקף המימון לעסק, צפי של מחזור העסקים ועוד. לאחר הליכי הרישום מול מע"מ, תקבל החברה תעודה רשמית עם ההגדרה שנקבעה לעסק- עוסק פטור, מורשה או חברה בע"מ.

טבלה ביטקוין
נתוני ביטקוין 2021

פתיחת תיק לעוסק פטור

כל עסק גם אם מדובר בעוסק פטור חייב להירשם ברשויות המס כולל מע"מ גם אם הוא אינו מתקזז על סכומי המע"מ וגם אם הוא עומד בקריטריון ההשתכרות הפוטר ממע"מ.

נכון לשנת 2022 עוסק פטור הנו מי שמשתכר פחות מ-100,187 ₪ לשנה, אולם יש בעלי מקצוע מסוימים שגם אם הם עונים על הקריטריון הזה מחויבים בתשלום מע"מ ביניהם: רואי חשבון, עורך דין, שמאי, הנדסאי, יועץ ארגוני, טכנאי, יועץ מס, מהנדס, כלכלן, מודד, יועץ מדעי, מנהל חשבונות, מתורגמן, טכנאי שיניים, אגרונום, סוכן ביטוח, אדריכל, טוען רבני, יועץ לניהול, חוקר פרטי ועוד.

פתיחת תיק במס הכנסה

רק אחרי פתיחת תיק במע"מ ניתן לפתוח תיק במס הכנסה. בדרך כלל משרד מס הכנסה ממוקם באותו בניין בו פועל מע"מ. לצורך פתיחת התיק יש למלא בקשה לפתיחת עסק. מספר התיק יהיה מספר הזהות של המבקש או מספר הח.פ. – חברה פרטית רשומה אצל רשם החברות.

הבקשה לפתיחת תיק לעצמאי או תיק לחברה, מוגשת למשרד השומה האזורי. גם הליך זה כולל מילוי טפסים והצגת מסמכים עסקיים או אישיים נדרשים. בנוסף יש צורך למלא בקשה לפטור ניכוי מס במקור באמצעות הפטור ימציא מס הכנסה לעסק או לחברה אישור על ניהול פנקסים ועל ניכוי מס במקור.

באם העסק או החברה מעסיקים עובדים יש לפתוח במס הכנסה גם תיק מעסיק.

לאחר פתיחת כל התיקים ברשויות המס, יקבל בעלי העסק או החברה פנקסים לתשלום ודיווח כעצמאי וכמעסיק.

פתיחת תיק ביטוח לאומי

כל עצמאי ומעסיק אשר פתח תיק ניכויים במס הכנסה, פרטיו עוברים למוסד לביטוח לאומי אשר מקבל את כל המידע על התיק ומספרו ופותח תיק חדש למעסיק בביטוח לאומי. לאחר פתיחת התיק יקבל המעסיק הודעה על פתיחתו, מספר העובדים המדווחים ומהם שיעורי דמי הביטוח שהוא נדרש לשלם עבורם.

המעסיק יקבל שאלון אותו נדרש למלא ולשלוח חזרה למוסד לביטוח לאומי.

שאלות נפוצות

האם ניתן לקבל ייעוץ חינם?

בוודאי, אשמח לייעץ ולעזור בכל שלב או בתהליך בו אתם נמצאים, וללוות אתכם לכל אורך הדרך עד לקבלת ההחלטה הנכונה והטובה ביותר עבור העסק שלכם.

מה זה פתיחת תיקים?

כל עסק עצמאי מחויב במיסים שונים כמו מע"מ, מס הכנסה, ביטוח לאומי, מיסי חברות ועוד. פתיחת תיקים לעסקים וחברות , חייבת להתאים להגדרה הנכונה שלו אשר קובעת את ההתחייבויות הפיננסיות והדוחות שהוא צריך להמציא לרשויות.

יש כמה הגדרות והן: עוסק פטור, עוסק מורשה, חברה בע"מ, שותפות מוגבלת ועוד. התיק במע"מ ייפתח באזור פעילות העסק.

כאשר מדובר על שותפות יש לצרף מסמכי זיכוי של כל השותפים ומסמכים נוספים כמו אישור על רישום ברשם השותפויות.

כאשר מדובר בחברה בע"מ יהיה צורך באישור של רשם החברות, הצגת תקנון חברה וכן פרוטוקול על מינוי הדירקטורים והמנהלים כפי שאושרו ברשם החברות.

מהן מקדמות מס הכנסה?

כל נישום משלם מקדמות מס הכנסה לאורך כל השנה. היוזמה היא של מס הכנסה אשר לא רוצה לחכות עד סוף השנה כדי לקבל את תשלומי המס. כדי לשלם מקדמות מחושבות נכון יש לעשות זאת באמצעות רואה חשבון.

מהי חשבות וניהול כספים לחברות?

שירותי חשבות וניהול כספים ע"י רואה חשבון חיצוני, מסייעים לכל בעל עסק וחברה להתמקד במקצועו ובניהול העסק שלו ולא בכספים. שירות זה מבטיח התנהלות נכונה מול לקוחות וספקים, ביצוע תשלומים, ייצוג העסק מול גופים פיננסיים כמו גם הגשת דוחות מעקב וגיוס אשראי.

שתף ברשתות החברתיות

כתוב תגובה

דילוג לתוכן