משרד רואה חשבון - עינת עוזרי

צור קשר

תכנון מס וייעוץ מס בכפוף לחוק

תוכן עניינים

תכנון מס וייעוץ מס בכפוף לחוק הינו הליך חשוב החל מפתיחת חברה או חברה בע"מ או הקמת חברה בחו"ל ומשפיע על אופן הגשת הדוחות הכספיים, מיזוגים, עסקאות מקרקעין ורכש, עובר דרך העסקת עובדים ועוד. חברות שונות אשר מבצעות עסקאות של מיזוג או רכישה, נתקלות רבות באירועי מס הדורשים תכנון מקדים.

תכנון מס וייעוץ מס

תכנון מס וייעוץ מס בכפוף לחוק הינו זכות לגיטימית של כל נישום. מיסוי מטבעו הינו נושא מסובך ומורכב, מי שאינו בקיא בדיני המס לא יכול לתכנן את המיסוי שלו באופן אופטימלי משום ששזורים בהם הנחיות כלליות ומונחים מקצועיים שפרשנותם משתנה לעתים קרובות או מוגדרת בבתי משפט.

ניהול נכון פיננסי וכלכלי

ניהול נכון פיננסי וכלכלי הן עבור עוסק מורשה והן עבור חברה, עשויים להוביל לרווחה כלכלית ולצמצום תשלומי המס באופן חוקי. ייעוץ מס ותכנון מס חשוב שייעשו ע"י רואה חשבון.

מטרת תכנון המס היא להביא להפחתה של המס או הימנעות ממנו. מדובר על פעולה לגיטימית שנעשית באמצעים חוקיים ולא חלילה בהימנעות מתשלומי מס תוך הונאת הרשויות הנחשבת כעבירה פלילית לכל דבר ועניין.

צמצום חבות המס נעשית כאשר רואה החשבון מתוך ידיעת זכויותיו של הנישום ובקיאות בתקנות ובחוקי המיסוי, בוחר לפעול בדרכים חוקיות ביצירתיות המובילים להפחתת מס.

תכנון מס

תכנון מס וייעוץ מס בכפוף לחוק מצריך מעבר לבקיאות רב בתקנות ובחוקים גם שימת לב לאותיות הקטנות, עין חדה ויצירתיות. זכותו של כל נישום לבצע תכנון מס ורבים אכן עושים זאת מתוך רצון להפחית את חבות המס שלהם באופן חוקי כאמור.

מי זקוק לייעוץ מס?

כל עסק בארץ מחויב לדווח על הכנסותיו לשלושה גופים מרכזיים: מס הכנסה, מע"מ וביטוח לאומי.

התנהלות פיננסית תקינה, חייבת להישען לא רק על תשלומים אלא גם על תיעוד תקין ורצוף. במשרדנו ניתן ייעוץ מס באופן של בחינת וביקורת על דוחות וביצוע התיקונים הנדרשים בהתאם לחוקים החלים על העסק או החברה.

טבלה נתונים 2
תכנון מס וייעוץ מס בכפוף לחוק

תכנון מס וייעוץ מס בכפוף לחוק

אנו מעניקים ייעוץ רוחבי בענייני מס לעוסקים מורשים וחברות וכן מייצגים אותם מול רשויות המס.

תכנון מס כלול בייעוץ מס והוא נעשה מתוך ידיעתנו את החקיקה המעודכנת ועשוי לסייע בתכנון מס במישורים רבים ואף להוביל להפחתת התשלומים החייבים המס.

אנו מעניקים שירות של ייעוץ מס באחריות גדולה מאוד, תוך ראיית טובת העסק והלקוח בהווה ובעתיד. אנו מייעצים ללקוחותינו עצמאיים, בעלי עסקים וחברות לנקוט או לא בפעולות מסוימות בעיתוי מסוים תוך בחינת הכדאיות הכלכלית ונושא המיסוי. תכנון נכון עשוי לאפשר לעסק להתנהל בגמישות, לדחות תוכניות או ליישמן באופן המשתלם לחברה מבחינת הוצאות ומיסוי.

אנו מעניקים תכנון מס מדי רבעון, מייצגים את לקוחותינו מול מע"מ ומס הכנסה. ממלאים ומפיקים עבורם דוחות לרשויות המס, בוחנים החזרי מס וכן מבצעים תכנון מס בישראל ומחוצה לה.

ביטוח לאומי

הביטוח הלאומי גובה את שיעורו באחוזים קבועים לפי רמת ההכנסה בפועל, תוך הצהרת הנישום על צפי ההכנסות וגביית המקדמות. בסיומה של כל שנת מס מתבצע חישוב נוסף.

מס הכנסה

מס הכנסה גובה את שיעורו בחישוב מורכב-מדורג עפ"י סעיפים רבים כמו: מצב משפחתי ואישי, מין ומגדר, מקום מגורים, כמה ילדים יש לנישום ועוד.

מס ערך מוסף – מע"מ

מס ערך מוסף נכון ל-2022 הנו בשיעור 17% ואותו משלם כל עוסק מורשה. הוא מגולם בתשלומים אותם כל בעל עסק גובה מלקוחותיו. המע"מ מועבר בתשלום דו-חודשי, ממנו מתקזז המע"מ על הוצאות העסק.

טבלה בתלת מימד 2 ללא צבע
טבלה בתלת מימד 2 בצבע

מהו תכנון מס

תכנון מס וייעוץ מס בכפוף לחוק, תכנון מוקדם של מס עשוי לחסוך לנישום כסף רב. הוא נעשה תוך ניתוח הוצאות העסק, בשילוב הטבות והקלות מס לפי זכאות אישית. מיצוי זכאויות והגשת דיווח מדויק לרשויות המס. זוהי זכותו של כל נישום לבצע תכנון מס, הנעשה ברוב שיטות המיסוי בעולם.

תכנון וייעוץ מס רצוי שייעשו לטווח ארוך, תוך חישוב של המיסים העלולים לחול על עסקאות עתידיות. לעתים יתברר כי מדובר בעסקה בלתי משתלמת.

יש לנקוט בכל הפעולות המשפטיות הנחוצות לצורך ביצוע עסקה כדי להבין מהן ההגדרות הכי נכונות לבצען תוך חיסכון במס.

תכנון מס נעשה רק ע"י רואה חשבון המעודכן בכל השינויים והעדכונים של חוקי המס, תוך נקיטת יצירתיות החוסכת מס ללקוח.

תכנון מס לעצמאיים חברי קיבוץ

במסגרת הפרטת התעסוקה בקיבוצים, נוצרה הגדרה חדשה לענייני מיסוי המעוגנת בחוק בשינויי חקיקה החל משנת 2017. המצב החדש דורש מבני קיבוץ עצמאיים לפתוח תיק עצמאי ולנהל אותו כאשר מנגד יש לו גם חבות כלפי הקיבוץ והתחשבנות פנימית בשל היותו חבר קיבוץ.

לפיכך לכל חבר קיבוץ שהוא גם עצמאי חשוב לנהל את העסק שלו ולבצע תכנון מס, אצל רואה חשבון הבקיא בתחום ומכיר את כל התקנות והחוקים המעודכנים בהתחשבנות בינו לבין מס הכנסה, מע"מ וביטוח לאומי והתחשבנות מול הקיבוץ אליו הוא שייך.

בעבר בקיבוץ המסורתי כלל הקיבוץ בספריו גם את ההכנסות של החברים שפעלו עצמאית ודיווח עליהן כעל הכנסה משותפת של הקיבוץ. ברפורמה החדשה נדרשים חברי קיבוץ שהנם עוסק מורשה או פטור, לדווח למס הכנסה, מע"מ וביטוח לאומי באופן פרטני תוך תשלומי המיסים הנגזרים מהכנסותיהם ואין להם יכולת לקזז מהכנסותיהם את ההוצאות הנגבות מהם כחברי קיבוץ, ומצד שני הם גם לא חולקים בהפסדיו.

תכנון מס לחברות

לעסק המוגדר כעוסק מורשה או חברה בע"מ קיימים חוקי מיסים שונים. בחברה בע"מ לדוגמה יכולים בעלי המניות של החברה על פי חוק, למשוך רווחים אחרי מס כמשכורת או דיבידנד. המשמעות היא שהרווחים של החברה מנוצלים כדי להפחית את שיעור המיסים החלים עליה ובכך בעצם עושים תכנון מס.

תכנון מס בינלאומי

תכנון מס בינלאומי כולל ניצול הבדלי חוקי המס בין מדינות. תכנון מס כזה דורש ידיעת הפרקטיקה והחקיקה המקומית בכל מדינה. תכנון מיסוי בינלאומי מובילה לגידול רווחי החברה והופכת אותה לאטרקטיבית גם מהבחינה של משיכת משקיעים פוטנציאליים.

שאלות נפוצות

האם ניתן לקבל ייעוץ חינם ?

בוודאי, אשמח לייעץ ולעזור בכל שלב או בתהליך בו אתם נמצאים, וללוות אתכם לכל אורך הדרך עד לקבלת ההחלטה הנכונה והטובה ביותר עבור העסק שלכם.

מהם ייעוץ מס ותכנון מס?

לכל נישום במדינת ישראל יש זכות לתכנן את המיסוי שלו ולהביא להפחתה שלו, ובלבד שיסתמך על נתוני אמת, ולא יעשה זאת לשם התחמקות ממס. תכנון המס חייב להיעשות תוך קבלת ייעוץ מס מרואה חשבון אשר יפעל לפי התקנות והמונחים המקצועיים באופן חוקי תוך ראיית טובתו של הלקוח.

מטרת תכנון המס היא להביא להפחתה של המס או הימנעות ממנו. מדובר על פעולה לגיטימית שנעשית באמצעים חוקיים ולא חלילה בהימנעות מתשלומי מס תוך הונאת הרשויות הנחשבת כעבירה פלילית לכל דבר ועניין.

מהי הנהלת חשבונות שוטפת?

הנהלת חשבונות שוטפת מפקחת ויוצרת בקרה על ניהול העסק והחברה, בהתאם לחוקים, לתקנות ולשינויי החקיקה בתהליך של הגשת דוחות, מיסים, חובות וזכויות, תכנון מס ועוד.

מהי הנהלת חשבונות חד צדית וכפולה?

הנהלת חשבונות חד צדית נעשית עבור עוסק מורשה, עוסק פטור ועסקים שמחזור פעילותם קטן. היא מחייבת רישום עסקות של מכירה ורכישה, רישום הוצאות כן תקבולים שיש להן השפעה על מצבו הפיננסי של העסק.

הנהלת חשבונות כפולה נעשית ברישום כפול. יש חובת דיווח על הוצאות והכנסות וגם הצהרה על חובות העסק, הנכסים שברשותו. השקעות אם יש לו וכל מידע אשר מציג את מצבו הכלכלי הריאלי של העסק.

שתף ברשתות החברתיות

כתוב תגובה

דילוג לתוכן