משרד רואה חשבון - עינת עוזרי

צור קשר

דו"ח רווח והפסד

דוח רווח והפסד – למה הוא כל כך חשוב?

תוכן עניינים

דו"ח רווח והפסד – למה הוא כל כך חשוב? אם אתם בעלי עסקים, אתם בוודאי מגישים דו"ח רווח והפסד לרשות המיסים בכל שנה מתוך חובה. למרות שמדובר על מסמך שמהווה חובה ונטל על עסקים רבים, הוא חשוב וקריטי לפעילות הפיננסית של העסק ומומלץ להכין אותו על בסיס חודשי. קריאה נכונה שלו, הסקת מסקנות נכונות וביצוע פעולות חכמות יכולות להשליך באופן ישיר על גובה ההכנסות שלכם בעסק ועל גובה המשכורת שנכנסת אליכם לכיס. המשיכו לקרוא על חשיבותו של דו"ח רווח והפסד:

מהו דו"ח רווח והפסד?

הדו"ח מהווה מסמך פיננסי שמוגש למס הכנסה, הוא מסכם את התוצאות הפיננסיות של העסק בתקופת זמן של רבעון או שנה, בהתאם לסוג העסק ולדרישותיו כלפי הרשויות. הדו"ח כולל פירוט של ההוצאות, ההכנסות ושל הרווח או ההפסד שנרשמו בעסק בתקופת הזמן המוגדרת.

במסגרת הדו"ח, משווים את התוצאה לתקופת זמן קודמת, שנה או שנתיים, וזאת על מנת לראות את המגמה של העסק, האם הוא מפסיד או מרוויח? גם אם השנה העסק הכניס יותר ממה שהוא הוציא, אך בשורה התחתונה הסכום נמוך יותר מזה של השנה הקודמת, העסק נמצא במגמת הפסד.

כל עסק מחויב להגיש דו"ח שנתי למס הכנסה, זהו דו"ח נוסף שנדרש להגיש בכל תקופת זמן מוגדרת, רבעון, חצאי שנה או שנה. אם ביצעתם פתיחת עוסק מורשה ואתם מוגדרים כעוסקים מורשים או כחברה בע"מ, חלה עליכם חובת הגשה לדו"ח. וזאת לעומת עוסקים פטורים שלא חלה עליהם חובה למילוי הדו"ח ולהגשתו.

באמצעות דו"ח רווח והפסד ניתן לנהל נכון את העסק

לדו"ח רווח והפסד יש משמעויות אדירות לעסק. על כל בעל עסק לדעת לקרוא את הדו"ח כהלכה ולהבין אותו, להבין מה כל שורה אומרת ועל מה היא מצביעה. אמנם מדובר על מסמך מקצועי שלרוב יוכן על ידי בעל מקצוע (רואה חשבון או יועץ מס), אך זהו מסמך בסיסי וחשוב לכל עסק. מהשורה התחתונה של המסמך, ניתן להבין אם העסק מרוויח או מפסיד. מהשוואת הדו"ח לשנה או לשנתיים הקודמות, ניתן להבין האם העסק במגמת צמיחה או במגמת ירידה?

בנוסף, באמצעות קריאת השורות והבנתן, תוכלו להתייעל ולנהל את העסק שלכם בדרך חכמה יותר. כל שורה יכולה להעניק לכם תמונת מצב על העסק:

* האם הפעילות שלכם מצדיקה את המאמצים?
* אלו שירותים או מוצרים רווחיים יותר?
* האם תוכלו לצמצם בהוצאות או לנתב אותם לאפיקים משתלמים יותר?
* האם תוכלו להתייעל בתשלומי המיסים ולהפחית ניכויים מס הכנסה?
* האם כדאי לכם להשקיע תקציבים נוספים בשיווק, פרסום, או בכלל לקנות יותר סחורה?
* האם קיימת ההזדמנות להקצאות משאבים נוספים לפיתוח העסק?

לכל אלו, ניתן לראות עדויות באופן ברור מהדו"ח, קריאה והתעמקות בדו"ח יכולה להוביל אתכם לשאילת השאלות הנכונות, קבלות תשובה ברורות וקבלת כיוון איך להמשיך לנהל את העסק באופן יעיל יותר.

דוח רווח והפסד – למה הוא כל כך חשוב?

אתם לא לבד, התייעצו עם רואה החשבון שלכם

אם אתם עוסקים מורשים או חברה בע"מ, כנראה אתם מעסיקים את שירותיו של רואה חשבון, בין אם תחת העסק או במיקור חוץ. מירב בעלי העסקים לא מבינים בחוק באופן מדוקדק כמו בעל מקצוע ולכן ההתייעצות איתו היא חשובה. הוא לא רק יאסוף את החומרים להכנת הדו"ח, הוא ישב ויסביר לכם מה הוא אומר, מה ההשפעות שלו וכיצד ניתן לייעל את ההתנהלות הפיננסית והעסקית.

לסיכום, דו"ח רווח והפסד חשוב והכרחי לכל עסק

אמנם דו"ח רווח והפסד הוא מסמך שחייב להגיש בכל תקופת זמן מוגדרת, אך זהו כלי מצוין שניתן לבצע באופן קבוע על מנת להעריך את מצבו הכלכלי והפיננסי של העסק. עסקים שמכינים את הדו"ח ועוברים עליו בכל חודש כנראה יתנהלו נכון ויעיל יותר מעסקים שמכינים את הדו"ח פעם בשנה כתוצאה מהחובה לרשות המיסים.

כל שורה בדו"ח היא קריטית והבנה שלו יכולה להשליך באופן ישיר על גובה המשכורת שלכם וגובה הרווחים של העסק. תוכלו להעסיק בעלי מקצוע שיבצעו הכול בשבילכם אבל עם היוזמה שלכם, תוכלו להגיע למצוינות פיננסית ולמקסום הרווחים הקיימים. דו"ח רווח והפסד הוא חשוב וקריטי ולא מומלץ לוותר עליו!

שתף ברשתות החברתיות

כתוב תגובה

דילוג לתוכן