משרד רואה חשבון - עינת עוזרי

צור קשר

מהו תפקידו של רואה חשבון ואיך הוא עוזר לתחזק ולשמר עוסק פטור, עוסק מורשה וחברה בע"מ?

מהו תפקידו של רואה חשבון ואיך הוא עוזר לתחזק ולשמר עוסק פטור, עוסק מורשה וחברה בע"מ?

תוכן עניינים

מהו תפקידו של רואה חשבון ואיך הוא עוזר לתחזק ולשמר עוסק פטור, עוסק מורשה וחברה בע"מ? אם אתם בעלי עסק, פטור, מורשה או חברה, אתם בטח יודעים שעליכם להיעזר בשירותיו של רואה חשבון. אי אפשר להתווכח על חשיבותו של התפקיד ועל התמיכה העצומה שלו בעסק. עם זאת, על פי חוק, רק חלק מהעסקים מחויבים לשכור את שירותיו של רואה חשבון.

מיד נציג את תפקידו של רואה החשבון ונסביר איך הוא יעזור לתחזק ולשמר את העסק שלכם:

1. מהו תפקידו של רואה חשבון?

רואה חשבון הוא בעל מקצוע שהוסמך על ידי מועצת רואי החשבון בישראל. ראשית, תפקידו לייצג את העסק מול הרשויות השונות תוך כדי שליחת דו"חות. רשויות כמו מע"מ, מס הכנסה וביטוח לאומי. חלק חשוב מתפקידו הוא בדיקה מתמדת מול רשויות המיסים האם מגיע לעסק החזרי מס או הטבות שונות.

בנוסף, לרואי החשבון יש תפקידים נוספים ותחומי אחריות בהם הם יכולים לתרום לכל עסק: ייעוץ מס, ייעוץ פיננסי, ליווי בהתנהלות הכלכלית של העסק, תמחורים, ניהול החשבונות של העסק, תשלומים לספקים, חישוב שכר לעובדים, הנפקת תלושי שכר ועוד.

2. האם יש חובה להיעזר בשירותיו של רואה חשבון?

רק עוסק המוגדר חברה בע"מ מחויב על פי חוק לנהל את החשבונות שלו עם רואה חשבון. מבחינה רגולטורית לחברה בע"מ יש יותר תחומי אחריות וחובות דיווח שונות ולכן חוק זה קיים. לרוב, עוסק פטור יעדיף לנהל בעצמו את החשבונות שלו. עוסק מורשה יעדיף לנהל בעצמו את החשבונות שלו בהתאם להיקף הפעילות שלו ובהתאם לכדאיות תשלום שכר הטרחה.

עוסק מורשה יעדיף לנהל בעצמו את החשבונות שלו בהתאם להיקף הפעילות שלו ובהתאם לכדאיות תשלום שכר הטרחה.

3. האם כדאי לעוסקים לשכור את שירותיו של רואה חשבון?

באופן עקרוני, ההמלצה היא לשכור את שירותיו של רואה חשבון ובכך להיות "בראש שקט" בהקשר לכל הנושאים הפיננסיים. עם זאת, לעיתים ישנם עוסקים שהיקף הפעילות שלהם כה קטן ולא משתלם להם להוציא כסף על השירותים האלו. לכן, רבים מעדיפים לחסוך את שכר הטרחה לבעל המקצוע ולהתעסק בכל החובות והגשת הדו"חות בעצמם.

האם זו ההחלטה הנכונה? זה מאוד אינדיווידואלי. אם בעל העסק מספיק מודע לתהליכים שאותו הוא צריך לבצע ולאופן בו הוא צריך להתנהל, באופן עקרוני הוא יכול לבצע את הפעולות ללא כל בעיה. אם בעל העסק טועה, כאן מתחילה הבעיה ואז כאב הראש שלו רק ילך ויגדל.

מהו תפקידו של רואה חשבון ואיך הוא עוזר לתחזק ולשמר עוסק פטור, עוסק מורשה וחברה בע"מ?
4. למה כדאי לבעלי עסקים להיעזר באנשי מקצוע?

לכל בעל עסק יש הכשרה ומקצוע בתחום מסוים, לרוב לא מדובר בתחום הנהלת החשבונות. הנה 4 סיבות שבגללן כדאי לכם לשכור את שירותיו של רואה חשבון:

1. עמידה בחוק – בעל העסק יכול לפספס סעיפים שונים ולעבור על החוק מבלי שהוא יודע על כך. תפקידו של רואה החשבון הוא לייצג את העסק כראוי מול רשויות המס תוך כדי שמירה על החוק.

2. טעויות מס – בעל העסק יכול לחשב את המיסים הנדרשים לתשלום באופן שגוי ובכך לתת פתח לרשות המיסים לקנוס אותו. מיסים כמו מס ערך מוסף או מס הכנסה הם מיסים שחובה לשלם בזמן ובדיוק מרבי. לא מומלץ להתעכב עם התשלום, יש להסדיר את התשלומים על ידי מקדמות והגשת דו"ח שנתי ובזה בדיוק רואה חשבון מטפל.

3. ייעוץ – אין ספק שעסק עומד בכל רגע נתון בלבטים. איך להגדיל את היקף הפעילות? איך לתמחר? איך לבצע את התשלום? לכל השאלות האלו רואה חשבון יידע לתת תשובות. ליווי של רואה חשבון מקצועי יוכל לכוון אתכם בניהול העסק מהבחינה הפיננסית ובשורה תחתונה, הוא יגרום לכם להרוויח יותר!

4. חיסכון בזמן – ככל שהיקף הפעילות של העסק גדול, כך גם היקף ההתעסקות של בעל העסק בנושאים הפיננסיים. אין ספק שליווי של רואה חשבון יכול לחסוך זמן עבודה משמעותי לבעל העסק. כך הוא יוכל לעסוק במה שהוא טוב ויהיה לו פחות משימות ומעמסות. 

5. לסיכום, אם אתם בעלי עסק, אל תוותרו על ליווי של רואה חשבון אמין ומקצועי!

כנראה שהעסק שלכם הוא מקור הפרנסה שלכם ובו, אין מקום לטעויות שהיה ניתן למנוע מראש. אין ספק שליווי של רואה חשבון יחסוך לכם זמן, כסף ובעיקר כאב ראש. העסק ינוהל טוב יותר מבחינה פיננסית ואתם תוכלו להוריד מכם את הנטל ולהרוויח יותר!

שתף ברשתות החברתיות

כתוב תגובה

דילוג לתוכן