משרד רואה חשבון - עינת עוזרי

צור קשר

מה זה אישור ניכוי מס ואישור ניהול ספרים ולמה צריך את זה?

מה זה אישור ניכוי מס ואישור ניהול ספרים ולמה צריך את זה?

תוכן עניינים

מה זה הנהלת חשבונות במיקור חוץ? אישור ניכוי מס ואישור ניהול ספרים הם שני מסמכים הכרחיים שניתנים לכל בעלי העסקים, בכל צורות ההתאגדות: עוסק פטור, עוסק מורשה וחברה בע"מ. את המסמכים האלו ניתן להשיג במהירות ובקלות מול הרואה חשבון שלך ולמרות זאת, מדובר על מידע בסיסי שכל בעל עסק צריך לדעת.

המסמכים האלו חשובים בין אם זה להצגה ללקוחות של העסק ובין אם לוודא כי אכן העסק מתנהל בצורה תקינה ומסודרת מול הרשויות השונות. מיד נסביר על שני סוגי המסמכים ונציג באילו מקרים תצטרכו אותם. המשיכו לקרוא:

1. מה זה אישור ניכוי מס?

אישור זה מציג את אחוז המס שהלקוח צריך לנכות במקור מכל תשלום שהוא משלם לכם. כלומר, אם הלקוח שלכם צריך לשלם לכם, הוא יעביר לכם את החלק היחסי לאחר ניכוי המס ויעביר אל מס הכנסה את תשלום המס. כאשר המסמך הזה יראה לו מהו האחוז שעליו לנכות. תהליך זה דומה לבעל עסק שמשלם משכורת לעובד שלו באמצעות תלוש, הוא מעביר לעובד את השכר לאחר ניכוי תשלום למס הכנסה.

2. למה שיבקשו אישור ניכוי מס?

כדי שהלקוח ידע מהו אחוז המס שעליו לשלם למס הכנסה מתוך התשלום שלו, הוא צריך אישור ממס הכנסה המעיד על כך. בנוסף, יש עסקים שזכאים לפטור מלא מאישור ניכוי מס ולכן, אם לא יצהיר על כך ללקוח שלו (באמצעות אישור ניכוי מס במקור) הוא יקבל סכום נמוך יותר ממה שמגיע לו. כן חשוב להדגיש כי בסוף השנה באמצעות הדו"ח השנתי.

ניתן להגיש בקשה להחזרי מס ולקבל את התשלומים בחזרה אך חשוב לנהל את התשלומים באופן נכון ושוטף לאורך כל השנה.

3. מה זה אישור ניהול ספרים?

אישור זה מציין כי העסק מנהל את ספריו כחוק. למה הכוונה בספרים? לניהול כל הרשומות הפיננסיות בעסק. הוצאות, הכנסות, נכסים והתחייבויות, כמובן בהתאם לדרישת ניהול הספרים של העסק. כי הרי כל עסק בהתאם לצורת ההתאגדות שלו ולגודלו מחויב לנהל ספרים בשיטה ובהיקף שונה. 

אישור זה ניתן לכל עסק באופן אוטומטי מהרגע שהוא פותח תיק מול הרשויות. מס הכנסה יכול לשלול את הזכאות לאישור זה אם הוא מצא כי הבעלים לא מנהל את רשומות הספרים באופן חוקי. 

4. למה שיבקשו אישור ניהול ספרים?

גופים שונים מבקשים אישור ניהול ספרים כדי לדעת כי אכן העסק שאיתו הם עובדים או ירצו לעבוד הוא עסק שמנהל את כספיו כחוק. האישור הזה מראה על אמינות, מעין תעודת יושר. חשבו על זה, אם לעסק אין אישור שכזה, זה אומר שכנראה הוא פועל כנגד החוק.

5. למה האישורים האלו חשובים ואיך ניתן להשיג אותם?

חשוב לציין, אם אתם עובדים עם ספק שאין לו אישור ניכוי מס במקור ואישור ניהול ספרים, הוא לא יהיה רשאי להנפיק עבורכם חשבונית כדין. מה זה אומר? לא תוכלו להכיר בהוצאה הזו ולכן לא תוכלו לרשום אותה בספרים שלכם ולא להזדכות עליה מול מס הכנסה או מס ערך מוסף.

את האישורים האלו ניתן להשיג בשתי דרכים, או לבקש מהרואה החשבון של העסק, או להוריד את האישורים באופן עצמאי באתר רשות המיסים תוך הזנה של מספר החברה או מספר העוסק.

מה זה אישור ניכוי מס ואישור ניהול ספרים ולמה צריך את זה?

אישורים כמו ניכוי מס וניהול ספרים הם אישורים חשובים והכרחיים לכל עסק. הנפקת האישורים היא פשוטה ולא מצריכה מיומנות רבה. לעומת זאת, ניהול הספרים של העסק וביצוע כל פעולה אחרת, מצריך ניסיון, מקצוענות ומיומנות רבה. ללא כל אלו, כנראה לא תזכו לקבל את האישורים או שתקבלו אותם עם טעויות, עובדה שרק תפגע בכם בהמשך הדרך.

שתף ברשתות החברתיות

כתוב תגובה

דילוג לתוכן