משרד רואה חשבון - עינת עוזרי

צור קשר

מה זה הנהלת חשבונות במיקור חוץ?

מה זה הנהלת חשבונות במיקור חוץ?

תוכן עניינים

זוהי פעילות עסקית, שירות שניתן לעסק, על ידי מקור חיצוני. כלומר, על ידי ספק ולא על ידי עובד שכיר בחברה שמבצע את העבודה. הנהלת חשבונות במיקור חוץ הוא שירות שיכול להיות חיוני וחסכוני לעסקים רבים.

אך, עם היתרונות מגיעים גם חסרונות ולכן, עליכם לחשוב ולבצע בדיקה מעמיקה, האם אתם זקוקים להנהלת חשבונות במיקור חוץ לעסק שלכם?

מיד נענה על כל השאלות ונעשה לכם סדר:

1. ההבדל בין הנהלת חשבונות חד צידית לבין הנהלת חשבונות כפולה

כידוע לכם, עסקים שונים נבדלים אחד מהשני על פי היקף וגודל העסק, מבחינת עובדים, תפעול וכן, גם מבחינת הכנסות. הנהלת חשבונות חד צידית היא שיטת חשבונאות פשוטה יחסית שמשקפת התנהלות של עסק קטן, בדרך כלל עוסקים פטורים או עוסקים מורשים עם מחזור עסקאות קטן יחסית (בהתאם להגדרות של רשות המיסים).

לעומתה, קיימת גם שיטת חשבונאות מורכבת יותר, הנהלת חשבונות כפולה או הנהלת חשבונות דו צידית. בשיטה זו, העסק לא מדווח רק על המכירות והקניות (כלומר, הכנסות והוצאות) אלא גם על נכסים והתחייבויות. שיטה זו מצריכה הבנה ומחייבת ליווי של בעל מקצוע מתאים: מנהל חשבונות, יועץ מס או רואה חשבון.

2. מי זקוק לשירותי חשבונאות במיקור חוץ?

עוסקים שרשומים כחברה בע"מ, מחויבים להיעזר בשירותיהם של בעלי מקצוע לביצוע פעולות שונות בעסק. ישנם עסקים שאינם גדולים מספיק על מנת להעסיק רואה חשבון במשרה מלאה ולכן יכולים לפנות להנהלת חשבונות במיקור חוץ.

בנוסף, עוסקים מורשים רשאים להיעזר בהנהלת חשבונות לניהול וביצוע תפקידים פיננסים רבים בעסק, כמו: ניהול הספרים, רישום כספים, הפקת משכורות ותלושים לעובדים והתנהלות שוטפת מול רשויות המס. את רוב התפקידים האלו, בעל העסק יכול לבצע באופן עצמאי, אך רבים מעדיפים לתת לבעל מקצוע לבצע את מה שהוא טוב בו, כך הם חוסכים זמן ויכולים לוודא כי אכן העבודה מתבצעת כראוי על הצד הטוב ביותר.

3. יתרונות של הנהלת חשבונות במיקור חוץ

כפי שציינו, בעל העסק יכול לבצע את העבודה החשבונאית בעצמו, הוא יכול להעסיק בעל מקצוע במשרה מלאה או שהוא יכול לפנות להנהלת חשבונות במיקור חוץ. אם הוא יעשה זאת, זה יהיה בעקבות אחת או יותר מהסיבות הבאות:

1. חיסכון בכסף – היקף העבודה החשבונאית משתנה בהתאם להיקף פעילות העסק. לעיתים, לא משתלם לבעל העסק להעסיק בעל מקצוע במשרה מלאה או חלקית ולכן הוא יכול לשלם לבעל מקצוע במיקור חוץ רק בהתאם לצורך ולדרישת העבודה.

2. חיסכון בזמן – כל בעל עסק יודע שזמן שווה כסף. כנראה שבעל מקצוע יבצע את העבודה החשבונאית בהיקף זמן נמוך יותר מבעל העסק עצמו. כך, בעל העסק יכול לחסוך לעצמו זמן וכאבי ראש מיותרים.

3. עבודה איכותית יותר – לכל בעל עסק יש את הכישורים שלו, הכישורים שבגללם הוא פתח את העסק מלכתחילה. אם הכישורים האלו לא כוללים את תחום החשבונאות, עדיף לבעל העסק להיעזר בבעל מקצוע שיבצע את העבודה הטובה והאיכותית ביותר, מאשר שהוא יסתבך עם העבודה וגם בהמשך עם רשויות המס.

4. חסרונות של הנהלת חשבונות במיקור חוץ

כאשר העסקים זקוקים לשירותים יום יומיים, הנהלת חשבונות במיקור חוץ עלולה לגרום לבעיות של זמינות בביצוע העבודה. גם אם מצאתם חברה שמספקת הנהלת חשבונות במיקור חוץ באופן יום יומי, העלות עלולה להעלות על התועלת ולכן מומלץ לשקול להעסיק בעל מקצוע כעובד מן המניין.  

5. אז מה הדרך הנכונה להתנהל בעסק?

ציינו מספר אפשרויות בהן עסקים יכולים לנקוט בנוגע לתחום החשבונאי והפיננסי של העסק שלהם. הדרך הנכונה לבחור את ההתנהלות היא על ידי הערכת היקף העסק וגודלו. עסקים קטנים אך פעילים, עוסקים מורשים וחברות בע"מ שעובדות בהיקף בינוני, כנראה רק ירוויחו מהעסקת הנהלת חשבונות במיקור חוץ. זוהי הדעה הרווחת אך אנו מזמינים אתכם לקבל ייעוץ ולבדוק את צורת ההתנהלות הנכונה ביותר עבורכם, באופן פרטני.

מה זה הנהלת חשבונות במיקור חוץ?
זקוקים להנהלת חשבונות במיקור חוץ?

אנו מבינים שהעסק שלכם חייב להצליח. ייעוץ חשבונאי מקצועי הוא הבסיס לבניית עסק ושמירה עליו מתפקד וצומח לאורך זמן. אם אתם בעלי עסקים שזקוקים לביצוע פעולות חשבונאיות ולא רוצים להתעסק בהם בעצמכם, או שאין לכם את הידע המספק לעבודה.

שתף ברשתות החברתיות

כתוב תגובה

דילוג לתוכן