משרד רואה חשבון - עינת עוזרי

צור קשר

מה זה הנהלת חשבונות כפולה ואיך זה עובד?

מה זה הנהלת חשבונות כפולה ואיך זה עובד?

תוכן עניינים

אם אתם בעלי עסקים, בטח שמעתם על המושגים: הנהלת חשבונות כפולה או הנהלת חשבונות חד צידית. מושגים אלו מהווים את שיטת החשבונאות של העסק שלכם, מגדירים את הפעולות הפיננסיות שעל העסק לבצע ומגדירים אילו דוחות העסק צריך להגיש לרשויות המס.

מיד נענה על שאלות חשובות, למה הכוונה בהנהלת חשבונות כפולה? ומי חייב לבצע אותה?

1. בפועל, מה זה אומר הנהלת חשבונאות כפולה?

הנהלת חשבונות כפולה מתייחסת לשיטת רישום חשבונאית מהמאה ה-15, אך עדיין נעשה בה שימוש. מדובר על שיטה חשבונאית מורכבת שאומרת שלכל לפעולה כספית יש שני צדדים, חובה וזכות. את הפעולות ניתן לרשום במאזן, שני צדדים שתמיד שווים אחד לשני.

מלבד הנהלת חשבונות כפולה, קיימת גם הנהלת חשבונות חד צידית. שיטה זו מאופיינת ברישום בסיסי של הוצאות והכנסות, כאשר להנהלת חשבונות כפולה מוסיפים למשוואה אלמנטים נוספים, כמו התחייבויות ונכסים.

2. מי מחויב לבצע הנהלת חשבונות כפולה?

רשות המיסים קובעת את צורת ההתנהלות החשבונאית של כל עסק. בדרך כלל, עוסקים פטורים ועוסקים מורשים שמגלגלים מחזורים קטנים, לא יחויבו בהנהלת חשבונות כפולה ויוכלו להסתפק ברישום הבסיסי. לעומת זאת, עוסקים מורשים שמגלגלים מחזורים גבוהים יותר וחברות בע"מ, מחויבים בניהול החשבונאות בשיטה הדו צידית, כלומר החשבונאות הכפולה. רשות המיסים קובעת את סף המחזור ובהתאם לאופי העסק יכולה לקבוע את צורת ההתנהלות.

3. להנהלת חשבונות כפולה יש יתרונות?

הנהלת חשבונות נועדה לשקף את המצב העסקי והכלכלי של העסקים. כפי שכבר הבנתם, שיטת החשבונאות הכפולה היא שיטה מורכבת יותר מחשבונאות חד צידית, אך למרות הקושי בתפעולה ורישומה, יש לה יתרונות רבים שיכולים לסייע לכם כבעלי עסקים.

באמצעות הרישום הכפול, ניתן להרכיב מאזן דוחות וכספים. אלמנט זה חשוב מאוד בעסקים וארגונים, כך ניתן למנוע טעויות ולגלות תקלות. בנוסף, באמצעות הדוחות ניתן לקבל תמונה רחבה יותר על החברה ועל עיסוקה הכלכלי, לקבל מידע כמו: למי חייבים כספים וכמה? מי חייב לעסק כספים וכמה? ובאופן כללי על ההוצאות וההכנסות.

4. האם ניתן לבצע הנהלת חשבונות כפולה באופן עצמאי?

הנהלת חשבונות הוא מקצוע לכל דבר ועניין. נכון, בעוסקים קטנים, בעלי העסק יכולים להגיש את הדוחות לבד ולמעשה באמת מדובר על פעולות פשוטות שניתן לבצע באופן עצמאי. לעומת זאת, הנהלת חשבונות כפולה מצריכה ידע מקצועי רב, אימון ותרגול. רק בעל מקצוע מוסמך יכול לבצע את העבודה כראוי, בעלי מקצוע כמו: מנהלי חשבונות, רואי חשבון ויועצי מס.

חשוב להבין, לכל חישוב ולכל פעולה פיננסית בעסק, יכולות להיות השלכות על רווחיות העסק, כדאיות, ודיווח נכון ותקין לרשויות המס. לכן, כל טעות בהיבט הכללי יכול להוביל להשלכות רבות בפן הכלכלי של העסק ולעיתים גם בפן החוקי. אם אתם בעלי עסק ואתם נדרשים לבצע הנהלת חשבונות כפולה, פנו לעזרה מקצועית, אתם תיהנו מראש שקט בנוגע לפן הפיננסי ותחסכו לעצמכם זמן וכאבי ראש מיותרים.

5. למה הכוונה הנהלת חשבונות במיקור חוץ?

לא כל עסק יכול להחזיק בעל מקצוע במשרה מלאה לטובת ניהול החשבונות והמעקב הפיננסי. לכן, הפתרון הוא לשלם לבעל מקצוע שנמצא מחוץ לחברה (מיקור חוץ) ולשלם לו על העבודה שהוא עושה בפועל. כך, בעל העסק יכול לחסוך כסף, כי הוא משלם אך ורק על העבודה המבוצעת ובמקביל הוא יכול ליהנות משירות של בעל מקצוע לכל פעולה שיצטרך.

מה זה הנהלת חשבונות כפולה ואיך זה עובד?
זקוקים להנהלת חשבונות כפולה?
הגעתם למקום הנכון!

בעלי עסקים באזור עמק חפר והסביבה? הנהלת חשבונות בעמק חפר הוא השירות שאתם צריכים לקבל. כלומר, הנהלת חשבונות במיקור חוץ. אתם משלמים אך ורק על הפעולות שאנחנו מבצעים בשבילכם. אתם תוכלו ליהנות מחיסכון כספי (על פני העסקת איש מקצוע בעסק שלכם) ותיהנו מהעובדה שהעסק שלכם רץ ומתנהל באופן תקין מול הרשויות.

זכרו, הנהלת חשבונות יכולה לבצע פעולות שונות בהכרחיות לתפקוד ולצמיחת העסק שלכם: ניהול הספרים, רישום כספים, הפקת תלושי משכורת, התנהלות שוטפת מול רשויות המס ותכנון פיננסי של העסק. רוצים לצמוח ולגדול? הקיפו את עצמכם בבעלי מקצוע שיעמידו את הצרכים שלכם ושל העסק שלכם במרכז.

שתף ברשתות החברתיות

כתוב תגובה

דילוג לתוכן